سنگ اندازی مدیران استانی رئیس سازمان جنگل‌ها را به یاسوج کشاند

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: رئیس سازمان جنگل‌ها و منابع طبیعی کشور برای رفع مشکل بزرگترین مجموعه گردشگری کشور وارد میدان شد.

به گزارش نسیم زاگرس، سید احسان عسکری در نشست گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی کهگیلویه و بویراحمد، اظهار داشت: برای رفع مشکل سرمایه‌گذار پروژه تله کابین منطقه تنگ مهریان با نوبخت، رئیس سازمان جنگل‌های کشور رایزنی‌ کردیم و در نهایت مقرر شد رئیس سازمان جنگل‌ها در همین خصوص به استان سفر کند.

عملیات اجرایی بزرگترین مجموعه گردشگری جنوب کشور شامل پل معلق، تله کابین، سورتمه، کافی‌شاپ و سوئیت‌های اقامتی واقع در منطقه زیبای مهریان بویراحمد به دلیل پاره مشکلات بین سرمایه‌گذار و اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری متوقف شده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد خواستار احصای برنامه‌ها، مسائل و مشکلات حوزه گردشگری با هدف طرح و پیگیری در مرکز کشور شد و افزود: برخی از مباحث حوزه گردشگری ملی بوده و دستورالعمل آن در وزارتخانه تهیه شده و به همین دلیل نمی‌توانیم فرا استانی عمل کنیم اما می‌توانیم اشکالات را جمع بندی و جهت رفع به سطوح بالا انتقال دهیم.

عسکری به جلسه هفته گذشته در نهاد ریاست جمهور پیرامون اجرای طرح تله کابین منطقه تنگ مهریان اشاره کرد و ادامه داد: در گذشته اراضی منابع طبیعی برای انجام طرح‌های گردشگری و اقتصادی واگذار شده اما برخی مورد سوء استفاده قرار گرفته و کاری صورت نگرفته و به همین دلیل دستورالعمل‌های سخت تری در خصوص واگذاری اراضی منابع طبیعی وضع شده است.

وی خاطرنشان کرد: برای رفع مشکل سرمایه گذار پروژه تله کابین منطقه تنگ مهریان با نوبخت رئیس سازمان جنگل‌های کشور رایزنی‌ کردیم و در نهایت مقرر شد رئیس سازمان جنگل‌ها در همین خصوص به استان سفر کند.

عسکری با بیان اینکه منطقه تنگ مهریان یکی از نقاط گردشگرپذیر استان است، یادآور شد: به همین دلیل بخش خصوصی و بخش دولتی مشتاق سرمایه‌گذاری در این نقطه هستند و البته حوزه گردشگری گره‌ها و موانعی برای سرمایه گذاری در استان وجود دارد که باید در وزارتخانه پیگیر آن باشیم.

وی تصریح کرد: مناطق ماه پرویز، قلات گناوه، شلال دان باشت، دشتک دیل، موگرمون، چشمه بلقیس، برم الوان، کمر دوغ، طسوج، کاکان و سقاوه مناطق یازده‌گانه ویژه گردشگری استان که دستورالعمل‌هایی ویژه این مناطق مغفول مانده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد: موانع و مشکلات حوزه گردشگری باید به صورت قانونی پیگیری و گره‌گشایی شود.

رئیس اتاق بازرگانی یاسوج نیز در این نشست با اشاره به اینکه هدف شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی گره گشایی کار تولید کنندگان است، گفت: تولید کنندگان واقعی مورد حمایت این شورا قرار می‌گیرند.

عبدالله قبادی خاطرنشان کرد: مصوبات کارگروه دولت و بخش خصوصی که در استان به نتیجه نمی‌رسند در شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی که با حضور خاندوزی وزیر اقتصاد برگزار می شود مطرح خواهد شد.

انتهای خبر

طراحی سایت در کهگیلویه و بویراحمد
در facebook به اشتراک بگذارید
در twitter به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در print به اشتراک بگذارید

لینک کوتاه خبر:

http://nasimezagros.ir/?p=9753

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: